No'poo något för mig?

Igår kväll efter att ha läst Lady Dahmers underbara blogg så blev jag så otroligt inspirerad att prova lite olika No'poo-metoder, har tänkt göra det ett ta men bara inte gjort det av någon anledning. Det jag provade igår var i alla fall CO-metoden (conditioner only står det för), vilket går ut på att man bara tvättar håret med balsam och så prvade jag en olivolje- och sockerskrubb. CO_metoden går i alla fall ut på att man tvättar håret enbart med balsam, inget schampo överhuvudtaget, det kräver dock lite mer jobb, man ska massera hårbotten med balsam ett bra tag och sen skölja och skölja och skölja. När man sen är klar med det ska man också skölja ur håret med ÄCV (äppelcidervinäger) som man spätt ut med vatten, detta för att åerställa ph-balansen i hårbotten.
 
Olivolje- och sockerskrubben var riktigt simpel, man blandar bara olivolja med socker tills man får en tjock grötig konsistens och sen är det bara att skrubba loss och när man är klar ska man bara skölja av sig ordentligt, dock inte tvätta av sig med tvål eller liknande, och sen torka med handduk som vanligt. Först tyckte jag att huden bara kändes fet men efter ett tag så kändes det mkt bättre, mjuk som attan blev man kan jag ju tala om!
Håret blev inte lika mjukt och flygigt som när man tvättar med schampo vilket jag tycker är ett ganska stort plus, mitt hår är tjockt men ganska lätt så det blir så jäkla jobbigt när man tvättar med schampo och min hårbotten har varit fruktansvärt dålig, alldeles kliig och hemsk och det tror jag bland annat beror på att jag tidigare använt Head & Shoulders vilket typ är det giftigaste schampot man kan använda.
 
Head & Shoulders innehåller bl.a. zinkpyrition som förutom att finnas i schampo även används i båtbottenfärger. Om man, för att illustrera giftigheten av zinkpyrition, bortser från nedbrytningen krävs det bara 0,3 ml (1/3 kryddmått)  av ett schampo som innehåller 0,8 procent zinkpyrition för att döda hälften av alla fiskar i ett akvarium med 1000 liter vatten på 96 timmar. Lovely!
 
Jag ska i alla fall fortsätta ett par veckor med CO-metoden och se hur det känns och så ska jag antingen i helgen eller till veckan prova en aspirinmask och så hade jag tänkt prova lite olika ricinoljegrejer, läs mer om allt detta bl.a. på Lady Dahmers blogg!

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv: Hahahaha vilken story, han ville helt enkelt bara sätta igång och börja spela så fort som möjligt. ;-)

2012-11-27 @ 14:37:47
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0