Men jag då?

Jag tänkte att jag kanske skulle berätta lite om mig själv, jag har ju faktiskt inte gjort det än.

Jag är 20 år gammal och jag bor i Umeå med min familj (ja, jag bor hemma, jag kan inte ännu leva på det jag tjänar på extrajobb och sånt). Här har jag bott i nästan hela mitt liv, jag har också bott på en halvö utanför stan när jag var yngre, trevliga tider var det må jag säga.
Hur som helst, ett av mina största inressen är vintage- och second hand-prylar, jag älskar vintagegrejer(!) och jag har en hel del, framförallt burkar är väl det som jag har framme på mitt rum men jag har också bord, stolar och glas men det mesta av det är undanstoppat i väntan på flytt.

Andra saker jag intresserar mig för är musik (spelar inte dock), böcker, pyssel och handarbete av alla de slag, ibland politik med vissa kompisar och lite annat roligt sådär.

Nej, nu till något helt annat, jag läste på en kompis blogg om kvinnosynen i Japan som hen hade skrivit ett inlägg om, handlade lite också om det där vidriga trollet vid namn Jimmie Åkesson (usch!) där hen berättade hur det låg med kvinnosynen där och hur det kunde jämföras med t.ex. Afghanistans kvinnosyn. Nog visste jag att det var dåligt ställt med kvinnosynen i Japan men inte hur illa upptäckte jag medans jag läste. Alla vet ju kanske hur märkliga japaner är när det kommer till porr och sånt men det här var något alldeles extra, jag tycker att det är väldigt läsvärt så här får ni länken till inlägget: http://chaquette.blogg.se/2012/april/gor-mig-forbannad.html. Läs det, läs det! Min kompis är väldigt duktig på att skriva!

Mvh
Madame Maruschka

Kommentarer
Postat av: Elina✿

Tack så mycket för att du gillade mitt inlägg. :D

2012-04-18 @ 21:52:03
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0