Goder afton!

Hej igen!

Kvällens middag förflöt lugnt och fint utan ett enda missöde. Vi serverades Grön currygryta till varmrätt och tårtorna för kvällen var Frusen Cappuccinotårta och Lemoncurd- och marängtårta.

Det hände inte så himla mycket alls faktiskt,  det pratades en del naturligtvis och jag visade min Canon AV-1 för min mormor och då började hela vuxenskaran intressera sig för den också och det visade sig att min moster och hennes karl hade haft en likadan och att min morbror hade grejer för att framkalla själv ifall jag kände för att göra det. Jag funderar faktiskt på att telefonera till honom och be honom att ta med sakerna hit någon gång för det skulle vara kul att få prova på att göra det själv!




Nu på kvällskvisten har jag lyckats med konststycket att göra ännu mindre, jag har mest chattat med en kompis och sett på en tv-serie som heter Miranda, gjort utav en brittisk kvinna vid namn Miranda Hart, det är en klassisk sitcom och den är mycket underhållande, lätt sevärd så införskaffa den på ett sätt som du känner är rätt för dig, köp eller ladda ner.

Imorgon ska jag kolla på lite jobb i Kiruna, det ryktas att det ska vara lätt att få jobb där och min kära vän (som har trakasserat mig hela kvällen) som jag pratade om tidigare ska tipsa sitt sommarjobb om mig. Jag ska också kontakta en butik här i hemstaden min om praktik, har tagit del i ett traineeprogram och praktiken ska ju helst leda till anställning naturligtvis. De skulle egentligen ha hört av sig i fredags men då så inte skett så får jag höra av mig till dem istället.

Förutom detta så ska jag försöka ta tag i mig själv och städa mitt rum, det är egentligen inte jättestökigt men det är lite för mycket på golvet för att det ska se ok ut och när sängen är obäddad ser det ännu värre ut. Wish me luck, man vet aldrig vad söm döljer sig i vrårna när man städar! Jag hoppas också kunna hitta min äckliga digitalkamera också, så jag kan ta lite bilder till bloggen, blir ju lite väl omständigt att göra det med en gammkamera med film (vilket min Canon är).

Nej kära ni, nu börjar det snart bli sovadags (sa hen, men menade det inte egentligen, hen kommer stanna uppe ganska mycket längre till om hen känner sig själv rätt)


Mvh
Madame Maruschka

Kommentarer
Postat av: Elina✿

SÅ jävla gott med grön currygryta!

Marsch pannkaka i säng, du ska söka massor av jobb i morgon!



P.S.

Tack för hen!

2012-04-15 @ 23:38:19
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0