Drakar och shit!

Igår afton så hade jag en ur kamratkretsen Johansson på besök en liten stund och vi hinkade i oss te medans jag satt och försökte göra en liten kinesisk lyckodrake av glaspärlor, det går bra trots att jag inte har något mönster men jag måste säga att det inte alltid är så lätt att fatta hur mönsterskaparen gjort med bara gryniga, mörka eller väldigt små bilder tillhands. Särskilt svanstippen blev väl inte alldeles korrekt men det funkar ändå. Blir faktiskt riktigt nöjd över att jag fortfarande besitter kunskapen att göra såna där glaspärledjur jag gjorde mer när jag var liten, två kolibrier och en påfågel blev det då och nu ska det som sagt bli en drake och en orm (väääs).  Hur som helst, vi satt inte bara på golvet och sörplade te utan vi kollade också i gamla skolkataloger, min kompis är baske mig galen i att kolla på sånt, särskilt ville hen kolla i de två skolkataloger som jag har men inte hen (jag är ett år äldre så den första från högstadiet och den första från gymnasiet som jag har har inte hen då, om ni fattar vad jag menar) och jag ville inte alls kolla i den från när jag gick i sjuan för jag såg helt sepe ut på den bilden, tala om att sitta som en säck havre! Fai fein!

Nu till något helt annat, jag har på sista tiden fastnat för bloggen Gaymasen, han är så jävla rolig i typ vartenda inlägg och trots att han bloggar rätt mycket, så är det ändå för lite (!) jag har börjat läsa bakpt i arkivet bara för att liksom och är nu ända tillbaka i 2010, helt knäppt ju, känner mig typ som en stalker eller nåt, fast nä, inte så, det låter för illa... men men strunt i det nu, läs gaymasens blogg i alla fall, I luvs it!

Idag har jag förresten fått svar på mitt mai till traineetypen som skulle ringa den ev. praktikplatsen, han skrev att le baws inte hade kunnat höra med avdelningschefen för att hen varit sjuk (tror jag att det stod, minns inte men det spelar inte så stor roll) och skulle höra av sig snart snart, låter bra, ser fram emot detta.

Puss
M

Kommentarer
Postat av: Elina✿

vääääs

Väsby

2012-04-23 @ 18:42:43
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0